5 990,00 Ft felett Ingyenes szállítás!
Még 5 990,00 Ft szükséges
A kosár üres.
Az Ön kosara jelenleg üres!

Üzletszabályzat

I. Cégadatok:

Név: Halcatraz Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (SZOLGÁLTATÓ)
Rövidített név: Halcatraz Kft.
Székhely: 4400 Nyíregyháza, Ószőlő u. 19. 1. em. 2.
Cg.: 15-09-068971
Adószám: 13216267-2-15
Bankszámlaszám: 10300002-27003185-00003285
Cégjegyzéket vezető törvényszék: Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága


A Cég telephelyei:

1.4400 nyíregyháza, Szegfű u. 58.
2.4400 Nyíregyháza, Bujtos u. 46.

Mintabolt: Halcatraz Horgászbolt
Címe: 4400 Nyíregyháza, Bujtos utca 46.
Webáruház címe: www.halcatraz.hu
Telefon: +36 20 414 1449
E-mail:


Nyitvatartási idő

hétfő-péntek: 09:00-18:00
szombat: 08:00-14:00
vasárnap: zárva


Az Eladó tárhely-szolgáltatójára vonatkozó információk:

Tárhely-szolgáltató neve: Globál Tárhely – Venczel Mihály
Tárhely-szolgáltató címe: 4400, Nyíregyháza, Kalevala sétány 24 2/12
Tárhely-szolgáltató telefonszáma: +36 30 831 86 60
Tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@globaltarhely.hu

 

II. A megrendelés menete

A Szolgáltató által üzemeltetett webshop magyar nyelvű. A megrendelést követően elkészített Szerződés nyelve: magyar.

1. Rendelések feladása három módon lehetséges.

1.1. Elektronikus úton, interneten keresztül a www.halcatraz.hu webcímen.

A Megrendelő tetszés szerint kiválaszthatja a honlapon található, megvásárolni kívánt terméket.

Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni, a "Kosárba rakom" gombra kattintva, kezdeményezheti az áru vásárlását. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezésben a Szolgáltató minden alkalommal 1 db-ot ajánl fel. A következő ablakban, a Megrendelő eldöntheti, hogy további termékeket választ, vagy véglegesíti a megrendelését.

A kosár tartalma böngészés közben bármikor megtekinthető, változtatható, törölhető. Ha a Megrendelő törölni kívánja a megrendelés bármelyik elemét, akkor a képernyő felső részében található kosár ikonra kattintva a törölni kívánt termék melletti "X" (törlés) ikonnal van lehetősége. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket rendelhet meg. Mindaddig nem kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg a Megrendelő nem véglegesítette a kosár tartalmát, azaz a megrendelését.

A megrendelés leadása előtt a Megrendelő köteles leellenőrizni a szállítási címet, majd a tovább gombra kattintva kiválasztja a szállítási módot. A tovább gomb segítségével kiválaszthatja a fizetési módot. A legutolsó oldalon a rendelés feladása ablakban véglegesítheti a megrendelést, a Szolgáltató munkatársának üzenhet a szállítással és rendelésével kapcsolatban. A megrendelés véglegesítésével a Megrendelőnek fizetési kötelezettsége keletkezik.
A megrendelés véglegesítésekor a Szolgáltató email-en küld a Megrendelőnek egy visszaigazolást vásárlási szándékáról és hétköznapokon hétfőtől péntekig 48 órán belül a Szolgáltató munkatársa felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot. Hétvégi valamint munkaszüneti napokon a Megrendelőt -a webáruházban feladott megrendelését követő első 2 munkanapon azaz hétfőn vagy kedden- a Szolgáltató munkatársa megkeresi, és egyezteti vele a kiválasztott termékeket, kiszállítási címet és időpontot.


1.2. Elektronikus úton, az elektronikus levelezési címre küldött üzenettel.

A levélben fel kell tüntetni a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő (címzett) pontos nevét, a kézbesítési helyet (irányítószám, település, utca, házszám megjelölésével); a megrendelő telefonos elérhetőségét; a megrendelni kívánt termék pontos megnevezését; a megrendelni kívánt termék darabszámát.

A megrendelés leadását követően munkatársunk –az előbb kifejtettek szerint- felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot.


1.3.Telefonon keresztül, az alábbi telefonszámon: +36 20 414 1449:

Telefonos rendelés esetén meg kell adni a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő (címzett) pontos nevét, a kézbesítési helyet (irányítószám, település, utca, házszám megjelölésével); a megrendelő telefonos elérhetőségét; a megrendelni kívánt termék pontos megnevezését; a megrendelni kívánt termék darabszámát. A megrendelés leadását követően Szolgáltató a megrendelés leadásáról megerősítő üzenetet küld. Amennyiben a Megrendelő nem ért egyet az üzenet tartalmával, haladéktalanul értesíteni köteles a Szolgáltató ügyfélszolgálatát.


2. A Halcatraz Kft. –megrendeléssel kapcsolatos felelőssége:

A megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve bármely egyéb, ebből adódó problémáért, hibáért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.


3. A vételár meghatározása, fizetés teljesítése:

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

A Szállítási költség Magyarország területén belül az alábbiak szerint alakul:

Vásárlás összege:

3.000- 5.990,-Ft         átutalással vagy utánvéttel:       1.390Ft

5.990,-Ft felett           átutalással vagy utánvéttel:       INGYENES - költségmentes (átvállaljuk)


Személyes átvétel esetén szállítási díj nem került felszámolásra.

A Szolgáltató semmilyen rendelés esetén nem számít fel csomagolási költséget.

  1. Amennyiben a Szolgáltató. minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére (különös tekintettel, de nem kizárólagosan a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő árra), akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem a megrendelést követően felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Megrendelő elállhat vásárlási szándékától.
  2. Fizetés feltételei: A leadott megrendelést vagy rendeléskor bankkártyával, Paypal-on keresztül vagy a csomag kézhezvételekor, utánvétellel, a kézbesítőnek, illetve személyes átvétel során a Szolgáltató munkatársának fizeti. A vételár mindig a megrendelt áru mellett feltüntetett fogyasztói ár, amely tartalmazza az áfá-t.

4. A szerződés rögzítése, a megrendelés nyomon követése:

A visszaigazolás elküldésével a megrendelés írásba foglalt szerződésnek minősül. A szerződés nyelve: magyar. A megrendeléseket (Szerződés) a Megrendelő iktatja, továbbá adathordozón a megrendelő által hozzáférhető, ellenőrizhető formában a megrendeléstől számított 5 évig rögzíti. A Szolgáltató a Szerződés megőrzésén túlmenően a Szerződést elektronikus úton megküldi a Megrendelő részére is, a megrendelő által megadott elektronikus levelezési címre. A szerződés a Megrendelő számára fenntartott, jelszóval védett fiókban is elérhető, az őrzési kötelezettséggel megegyező időtartamban.

A megrendelő által a hozzáférés Regisztrált vásárlók folyamatban lévő, és már teljesített rendeléseiket a Megrendelő számára fenntartott, jelszóval védett fiókjában bármikor nyomon követheti. Nem regisztrált Megrendelő a rendelésről a Vevőszolgálaton keresztül kaphat tájékoztatást.
Amennyiben a megkapott tájékoztatás alapján a termék a futárszolgálatnak átadásra került, a Megrendelő termék kiszállításáról a DPD Hungária Kft.  központi ügyfélszolgálati telefonszámán: Tel: +36 1 501 6200 is érdeklődhet.


5. Szállítási feltételek (A rendelés kézbesítése, a termék átvétele):

Amennyiben a megrendelés tartalma a megrendelő által megerősítésre került, a kézbesítés az alábbi módon lehetséges:

5.1. Személyes átvétel a 4400 Nyíregyháza, Bujtos utca 46. szám alatti Halcatraz Horgászboltban.

5.2. Kézbesítés a megrendelő által megadott címre.

A csomag kiszállítása futárszolgálat igénybevételével történik. Miután a Szolgáltató a megrendelt csomagot átadta a futárszolgálatnak, a Megrendelőnek küld egy értesítő e-mailt, illetve telefonon megkeresi, mely során tájékoztatást nyújt a csomag várható kézbesítésének napjáról. A Szolgáltató által vállalt kiszállítási határidő a megrendeléstől számított 7 munkanap. A kézbesítés hétköznapokon történik, általában 8.00 és 17.00 óra között.

  • Készlethiány, illetve egyéb kiszállítási akadály esetén a Szolgáltató ettől eltérhet. Az általános kiszállítási időtől való eltérés esetén a Szolgáltató köteles tájékoztatni a Megrendelőt. Amennyiben a Megrendelőnek a módosult kiszállítási határidő miatt a termék megvásárlása nem áll érdekében, a Szerződéstől elállhat.
  • A termék –futárszolgálatnak történő átadását követően- a termék kiszállítására, illetve a Szolgáltató és a Futárszolgálat felelősségére a közöttük fennálló külön megállapodás irányadó azzal, hogy az a Szolgáltató –jelen Szabályzatban megállapított- felelősségét nem módosíthatja.
  • Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat munkatársa felhívja a megrendelőt, mely során tájékoztatást nyújt a megismételt kézbesítés időpontjáról. A futárszolgálat két kísérletet tesz a csomag átadására. Amennyiben többszöri próbálkozásra sem tudja kézbesíteni a csomagot, és a csomag meg nem érkezését a Szolgáltató ügyfélszolgálatán jelzi a megrendelő, a Szállító a postaköltség felszámításával újra kipostázza a csomagot. Amennyiben a Szolgáltató egy címről több alkalommal is visszakapja a csomagot, a megrendelést törli, és a továbbiakban csak előre fizetés esetén küldi ki a megrendelt árut.
  • A leszállításra került termékekről a Szolgáltató részletes számlát küld a Megrendelőnek, melyben –a megrendelő eltérő nyilatkozata hiányában- a Vevő címe megegyezik a szállítási címmel.

6. Minimális rendelési tétel:

  • A minimális rendelési tétel: 3000,-Ft. A megrendelésnek felső határa nincs.

7. A megrendeléssel kapcsolatos problémák, panaszok:

7.1.Ha a megrendeléssel kapcsolatban bármilyen probléma lép fel (pl. készlet nyilvántartási hibák), Vevőszolgálat felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot telefonon vagy e-mailben, és tájékoztatja a problémáról és a lehetséges megoldásokról.

7.2.Elképzelhető, hogy technikai vagy készletnyilvántartási okból olyan termék jelenik meg a webáruházban, ami a valóságban nincs készleten az adott üzletben vagy másik üzletben található. Az esetleges problémák elkerülése véget a Megrendelőnek érdemes előzetesen telefonon érdeklődni.

7.3.A megrendelt termékkel kapcsolatos problémák, panaszok kezelését a Vevőszolgálat végzi, elérhetőségeit a jelen Üzletszabályzat tartalmazza. Amennyiben a Vevőszolgálat panaszkezelését a Megrendelő nem találja megfelelőnek, a probléma megoldása érdekében békéltető testülethez fordulhat. A Szolgáltatónak a békéltető testület előtti eljárásban együttműködési kötelezettsége van. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:


Szabolcs- Szatmár- Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi utca 2.
Telefonszáma: 06-42/ 420-180
E-mail cím:

7.4.A szolgáltató és a megrendelő közötti, a megrendeléssel kapcsolatos fogyasztói viták rendezéséhez a Megrendelőnek (fogyasztónak) lehetősége van az Online Vitarendezési Platform használatára. A vitarendezési platform az alábbi ODR linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr

A Megrendelő adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi ellenőrizhetősége érdekében a Szolgáltató tárolja. Az adatok kezelésére vonatkozó részletes szabályokat az Üzletszabályzat részét képező Adatvédelmi nyilatkozat (I. számú melléklet) tartalmazza.


III. Szerződésszegés, hibás teljesítés

1. Elállási/Felmondási jog

A termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Megrendelő a termék átvételétől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a Megrendelő jogosult a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Elállási jogát a fogyasztó gyakorolhatja nyilatkozatminta igénybevételével, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.

A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja.

Ha a Megrendelő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postai úton az alábbi címre: 4400 Nyíregyháza, Ószőlő u. 19. 1. em. 2., vagy elektronikus úton az alábbi levelezési címre: . Az elállási/felmondási nyilatkozat megtételének egyértelműnek kell lennie.

A Megrendelő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. Az elállás/felmondás hatályát a Szolgáltató tudomásszerzésétől kell számítani. Elektronikus úton megküldött elállás/felmondás esetén a Szolgáltató tudomásszerzését a megküldés napján vélelmezni kell.


Az elállás/felmondás joghatásai

Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti részére az általa teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.

A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte a Szolgáltató részére: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Megrendelő köteles a Szolgáltató számára vagy a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének költségét a Megrendelő viseli.

A Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Az elállás, illetve felmondás joga nem áll fenn a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban meghatározott esetekre, így különösen:

a)olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

b)romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

c)olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

d)lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

e)melyek természetüknél fogva nem szolgáltathatók vissza, illetve a csomagolás megbontásával, használatba vétellel már nem lehet újként értékesíteni. Ilyen termékek például:
– a ruházati- és lábbeli ápolószerek, gázpalackok, kozmetikai termékek (pl. naptej), csomagolt italporok, élelmiszerek.
– a személyes biztonságot szolgáló, egyéni védőeszköznek minősülő termékek, mint például karabinerek, beülő hevederek, biztosító eszközök, egyéb magasból való lezuhanás ellen védő egyéni védőeszközök.

f)Átvétel után megsérült termékekre;


Elállás/felmondás minta:

A Megrendelő az elállási/felmondási nyilatkozat megtételét az alábbi minta megfelelő kitöltésével teheti meg.:

Címzett: (Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és - ha van - telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.)……………………………………………..

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: (Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)

Szerződéskötés időpontja:……………………………………………….

A fogyasztó(k) neve:……………………………………………………..

A fogyasztó(k) címe:………………………………………………………

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)…………………….

Kelt:……………………………………


2. Kellékszavatosság

Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk. 6:159 (4) bekezdésében meghatározott feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A Kijavítást vagy kicserélést –a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel- megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztónak köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A fogyasztó a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.


3.Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő - választása szerint kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. A Megrendelő a termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


4.Jótállás

Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles.

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

- elemi kár, természeti csapás

okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.


5.Vegyes rendelkezések:

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

A nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért (pl.: botspicc kézzel hajlítása, orsó elejtése, stb.) a Megrendelő teljes körű felelősséggel tartozik.

Szolgáltató köteles jelen Üzletszabályzat megismerésének a lehetőségét minden –vele szerződést kötő- személy részére biztosítani. Az Üzletszabályzatban foglaltak –külön, szerződésbe foglalás nélkül is- kötelezően alkalmazandóak a Szolgáltató, és a vele szerződő felek közötti jogviszonyokban.


IV.Vonatkozó jogszabályok

A webáruház működésére, illetve az Üzletszabályzatban nem rendezett kérdésekre vonatkozóan az alábbi jogszabályok tartalmazzák a leglényegesebb szabályokat:

  • 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállásról
  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének szabályairól
  • A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet

Kelt.: Nyíregyháza, 2017. augusztus 17.