Név: Halcatraz Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (SZOLGÁLTATÓ)
Rövidített név: Halcatraz Kft.
Székhely: 4400 Nyíregyháza, Ószőlő u. 19. 1. em. 2.
Cg.: 15-09-068971
Adószám: 13216267-2-15
Bankszámlaszám: 10300002-27003185-00003285
Cégjegyzéket vezető törvényszék: Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága
A Cég telephelyei:
1.4400 nyíregyháza, Szegfű u. 58.
2.4400 Nyíregyháza, Bujtos u. 46.
Mintabolt: Halcatraz Horgászbolt
Címe: 4400 Nyíregyháza, Bujtos utca 46.
Webáruház címe: www.halcatraz.hu
Telefon: +36 20 414 1449
E-mail: info@halcatraz.hu
Nyitvatartási idő
hétfő-péntek: 09:00-18:00
szombat: 08:00-14:00
vasárnap: zárva
Az Eladó tárhely-szolgáltatójára vonatkozó információk:
Tárhely-szolgáltató neve: Dima.hu
Tárhely-szolgáltató címe: 4032 Debrecen, Békessy Béla u. 9. C. épület 3. emelet 10. ajtó
Tárhely-szolgáltató telefonszáma: +36 52/322-121
Tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@dima.hu
A Szolgáltató által üzemeltetett webshop magyar nyelvű. A megrendelést követően elkészített Szerződés nyelve: magyar.
1. Rendelések feladása három módon lehetséges.
1.1. Elektronikus úton, interneten keresztül a www.halcatraz.hu webcímen.
A Megrendelő tetszés szerint kiválaszthatja a honlapon található, megvásárolni kívánt terméket.
Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni, a "Kosárba rakom" gombra kattintva, kezdeményezheti az áru vásárlását. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezésben a Szolgáltató minden alkalommal 1 db-ot ajánl fel. A következő ablakban, a Megrendelő eldöntheti, hogy további termékeket választ, vagy véglegesíti a megrendelését.
A kosár tartalma böngészés közben bármikor megtekinthető, változtatható, törölhető. Ha a Megrendelő törölni kívánja a megrendelés bármelyik elemét, akkor a képernyő felső részében található kosár ikonra kattintva a törölni kívánt termék melletti "X" (törlés) ikonnal van lehetősége. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket rendelhet meg. Mindaddig nem kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg a Megrendelő nem véglegesítette a kosár tartalmát, azaz a megrendelését.
A megrendelés leadása előtt a Megrendelő köteles leellenőrizni a szállítási címet, majd a tovább gombra kattintva kiválasztja a szállítási módot. A tovább gomb segítségével kiválaszthatja a fizetési módot. A legutolsó oldalon a rendelés feladása ablakban véglegesítheti a megrendelést, a Szolgáltató munkatársának üzenhet a szállítással és rendelésével kapcsolatban. A megrendelés véglegesítésével a Megrendelőnek fizetési kötelezettsége keletkezik.
A megrendelés véglegesítésekor a Szolgáltató email-en küld a Megrendelőnek egy visszaigazolást vásárlási szándékáról és hétköznapokon hétfőtől péntekig 48 órán belül a Szolgáltató munkatársa felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot. Hétvégi valamint munkaszüneti napokon a Megrendelőt -a webáruházban feladott megrendelését követő első 2 munkanapon azaz hétfőn vagy kedden- a Szolgáltató munkatársa megkeresi, és egyezteti vele a kiválasztott termékeket, kiszállítási címet és időpontot.
1.2. Elektronikus úton, az info@halcatraz.hu elektronikus levelezési címre küldött üzenettel.
A levélben fel kell tüntetni a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő (címzett) pontos nevét, a kézbesítési helyet (irányítószám, település, utca, házszám megjelölésével); a megrendelő telefonos elérhetőségét; a megrendelni kívánt termék pontos megnevezését; a megrendelni kívánt termék darabszámát.
A megrendelés leadását követően munkatársunk –az előbb kifejtettek szerint- felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot.
1.3.Telefonon keresztül, az alábbi telefonszámon: +36 20 414 1449:
Telefonos rendelés esetén meg kell adni a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő (címzett) pontos nevét, a kézbesítési helyet (irányítószám, település, utca, házszám megjelölésével); a megrendelő telefonos elérhetőségét; a megrendelni kívánt termék pontos megnevezését; a megrendelni kívánt termék darabszámát. A megrendelés leadását követően Szolgáltató a megrendelés leadásáról megerősítő üzenetet küld. Amennyiben a Megrendelő nem ért egyet az üzenet tartalmával, haladéktalanul értesíteni köteles a Szolgáltató ügyfélszolgálatát.
2. A Halcatraz Kft. –megrendeléssel kapcsolatos felelőssége:
A megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve bármely egyéb, ebből adódó problémáért, hibáért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
3. A vételár meghatározása, fizetés teljesítése:
A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
A Szállítási költség Magyarország területén belül az alábbiak szerint alakul:
Vásárlás összege:
3.000- 7.999,-Ft átutalással vagy utánvéttel: 1.390Ft
7.999,-Ft felett átutalással vagy utánvéttel: INGYENES - költségmentes (átvállaljuk)
Személyes átvétel esetén szállítási díj nem került felszámolásra.
A Szolgáltató semmilyen rendelés esetén nem számít fel csomagolási költséget.
4. A szerződés rögzítése, a megrendelés nyomon követése:
A visszaigazolás elküldésével a megrendelés írásba foglalt szerződésnek minősül. A szerződés nyelve: magyar. A megrendeléseket (Szerződés) a Megrendelő iktatja, továbbá adathordozón a megrendelő által hozzáférhető, ellenőrizhető formában a megrendeléstől számított 5 évig rögzíti. A Szolgáltató a Szerződés megőrzésén túlmenően a Szerződést elektronikus úton megküldi a Megrendelő részére is, a megrendelő által megadott elektronikus levelezési címre. A szerződés a Megrendelő számára fenntartott, jelszóval védett fiókban is elérhető, az őrzési kötelezettséggel megegyező időtartamban.
A megrendelő által a hozzáférés Regisztrált vásárlók folyamatban lévő, és már teljesített rendeléseiket a Megrendelő számára fenntartott, jelszóval védett fiókjában bármikor nyomon követheti. Nem regisztrált Megrendelő a rendelésről a Vevőszolgálaton keresztül kaphat tájékoztatást.
Amennyiben a megkapott tájékoztatás alapján a termék a futárszolgálatnak átadásra került, a Megrendelő termék kiszállításáról a GLS Hungária Kft. központi ügyfélszolgálati telefonszámán: Tel: +36 1 501 6200 is érdeklődhet.
5. Szállítási feltételek (A rendelés kézbesítése, a termék átvétele):
Amennyiben a megrendelés tartalma a megrendelő által megerősítésre került, a kézbesítés az alábbi módon lehetséges:
5.1. Személyes átvétel a 4400 Nyíregyháza, Bujtos utca 46. szám alatti Halcatraz Horgászboltban.
5.2. Kézbesítés a megrendelő által megadott címre.
A csomag kiszállítása futárszolgálat igénybevételével történik. Miután a Szolgáltató a megrendelt csomagot átadta a futárszolgálatnak, a Megrendelőnek küld egy értesítő e-mailt, illetve telefonon megkeresi, mely során tájékoztatást nyújt a csomag várható kézbesítésének napjáról. A Szolgáltató által vállalt kiszállítási határidő a megrendeléstől számított 7 munkanap. A kézbesítés hétköznapokon történik, általában 8.00 és 17.00 óra között.
6. Minimális rendelési tétel:
7. A megrendeléssel kapcsolatos problémák, panaszok:
7.1.Ha a megrendeléssel kapcsolatban bármilyen probléma lép fel (pl. készlet nyilvántartási hibák), Vevőszolgálat felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot telefonon vagy e-mailben, és tájékoztatja a problémáról és a lehetséges megoldásokról.
7.2.Elképzelhető, hogy technikai vagy készletnyilvántartási okból olyan termék jelenik meg a webáruházban, ami a valóságban nincs készleten az adott üzletben vagy másik üzletben található. Az esetleges problémák elkerülése véget a Megrendelőnek érdemes előzetesen telefonon érdeklődni. A rendszerünk naponta kétszer szinkronizálja a weboldal készletnyilvántartását a raktárkészlet nyilvántartó rendszerünkkel, így előfordulhat, hogy a leadás pillanatában még raktáron lévőnek mutatja a terméket, azonban azt már más megrendelte vagy a boltban eladásra került. Ilyen esetekben a vevővel cégünk haladéktalanu felveszi a kapcsolatot.
7.3.A megrendelt termékkel kapcsolatos problémák, panaszok kezelését a Vevőszolgálat végzi, elérhetőségeit a jelen Üzletszabályzat tartalmazza. Amennyiben a Vevőszolgálat panaszkezelését a Megrendelő nem találja megfelelőnek, a probléma megoldása érdekében békéltető testülethez fordulhat. A Szolgáltatónak a békéltető testület előtti eljárásban együttműködési kötelezettsége van. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Szabolcs- Szatmár- Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi utca 2.
Telefonszáma: 06-42/ 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
7.4.A szolgáltató és a megrendelő közötti, a megrendeléssel kapcsolatos fogyasztói viták rendezéséhez a Megrendelőnek (fogyasztónak) lehetősége van az Online Vitarendezési Platform használatára. A vitarendezési platform az alábbi ODR linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr
A Megrendelő adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi ellenőrizhetősége érdekében a Szolgáltató tárolja. Az adatok kezelésére vonatkozó részletes szabályokat az Üzletszabályzat részét képező Adatvédelmi nyilatkozat (I. számú melléklet) tartalmazza.
1. Elállási/Felmondási jog
A termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Megrendelő a termék átvételétől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a Megrendelő jogosult a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Elállási jogát a fogyasztó gyakorolhatja nyilatkozatminta igénybevételével, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.
A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja.
Ha a Megrendelő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postai úton az alábbi címre: 4400 Nyíregyháza, Ószőlő u. 19. 1. em. 2., vagy elektronikus úton az alábbi levelezési címre: info@halcatraz.hu. Az elállási/felmondási nyilatkozat megtételének egyértelműnek kell lennie.
A Megrendelő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. Az elállás/felmondás hatályát a Szolgáltató tudomásszerzésétől kell számítani. Elektronikus úton megküldött elállás/felmondás esetén a Szolgáltató tudomásszerzését a megküldés napján vélelmezni kell.
Cégünknél mennyiségi akciók is elérhetők, azaz valamennyi darab teljes árú termék megvásárlása esetén az utolsó-legolcsóbb darab kedvezményesen vagy akár ingyen kerül a vásárlóhoz. Az ilyen akciós csomag ajánlatok esetében, amennyiben csak néhány darabtól szeretne elállni, akkor az akció feltételei már nem teljesülnek, így a pénzügyi rész is változik. Ilyen esetekben kérjük a teljes csomag visszaküldését és az attól való elállást vagy amennyiben mégiscsak néhány darab esetén szeretné gyakorolni az elállási jogát, úgy a pénzügyi rész egyeztetése érdekében az elállási nyilatkozat beérkezését követően felvesszük Önnel a kapcsolatot, elektronikusan vagy telefonon.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti részére az általa teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.
A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte a Szolgáltató részére: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A Megrendelő köteles a Szolgáltató számára vagy a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének költségét a Megrendelő viseli.
A Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Az elállás, illetve felmondás joga nem áll fenn a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban meghatározott esetekre, így különösen:
a)olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
b)romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
c)olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
d)lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
e)melyek természetüknél fogva nem szolgáltathatók vissza, illetve a csomagolás megbontásával, használatba vétellel már nem lehet újként értékesíteni. Ilyen termékek például:
– a ruházati- és lábbeli ápolószerek, gázpalackok, kozmetikai termékek (pl. naptej), csomagolt italporok, élelmiszerek.
– a személyes biztonságot szolgáló, egyéni védőeszköznek minősülő termékek, mint például karabinerek, beülő hevederek, biztosító eszközök, egyéb magasból való lezuhanás ellen védő egyéni védőeszközök.
f)Átvétel után megsérült termékekre;
Elállás/felmondás minta:
A Megrendelő az elállási/felmondási nyilatkozat megtételét az alábbi minta megfelelő kitöltésével teheti meg.:
Címzett: (Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és - ha van - telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.)……………………………………………..
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: (Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)
Szerződéskötés időpontja:……………………………………………….
A fogyasztó(k) neve:……………………………………………………..
A fogyasztó(k) címe:………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)…………………….
Kelt:……………………………………
2. Kellékszavatosság
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk. 6:159 (4) bekezdésében meghatározott feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A Kijavítást vagy kicserélést –a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel- megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztónak köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A fogyasztó a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
3.Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő - választása szerint kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. A Megrendelő a termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
4.Jótállás
Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles.
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás
okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.
5.Vegyes rendelkezések:
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
A nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért (pl.: botspicc kézzel hajlítása, orsó elejtése, stb.) a Megrendelő teljes körű felelősséggel tartozik.
Szolgáltató köteles jelen Üzletszabályzat megismerésének a lehetőségét minden –vele szerződést kötő- személy részére biztosítani. Az Üzletszabályzatban foglaltak –külön, szerződésbe foglalás nélkül is- kötelezően alkalmazandóak a Szolgáltató, és a vele szerződő felek közötti jogviszonyokban.
A webáruház működésére, illetve az Üzletszabályzatban nem rendezett kérdésekre vonatkozóan az alábbi jogszabályok tartalmazzák a leglényegesebb szabályokat:
Kelt.: Nyíregyháza, 2017. augusztus 17.