Több éve felmerült már bennem, hogy egy horgász blogot kellene írnom, megosztva veletek pár gondolatot, elmélkedést, hogy a pult másik oldalán állva azt is megmutassam nektek, ami nem látható. Mennyi idő, munka, tárgyalás, egyeztetés is van abban, hogy a Halcatraz ilyen formában legyen látogatható, személyesen és virtuálisan is. Na, nem feltétlen a 800m2 – re gondolok, vagy a 14500 élő cikkszámra a boltban! Mindenre. Hogy egy fiatal horgász fejében, aki nem versenyhorgász, csak egy átlagos horgász, miért született meg A HORGÁSZBOLT gondolata.
A felesége, hogy támogatta végig, ezt az akkor azért sokak által őrültnek mondott ötletet, mert ugye ez a kétezres évek legelején, azt hiszem 2002-ben volt. Miért kell egy „TOP BOLTOT” Magyarország északkeleti szegletében létrehozni, miért pont ott?
És a mai problémáink: hogyan mutassuk meg egy budapesti, egy győri vagy egy soproni horgásznak, hogy tényleg ilyen jó, k....(centurázva) jó a boltunk, tényleg sz….-ig (cenzurázva) van áruval. Higgye el, ha az van kiírva a webshopunk-on, hogy készleten, akkor azt másnap már a kezében is tartja.
Ezek sosem lesznek hosszú gondolatok, hisz rohanó világunkban nincs erre idő: írni, olvasni…
De kezdjük az elejéről.
2005. március 16-án nyitott meg a boltunk, de előtte már 2 évig ezzel foglalkoztunk, hogy egy olyan horgász szaküzletet nyissunk, ami tényleg alkalmas arra, hogy megismertesse a látogatóival az aktuális dolgokat. Ebből nem vagyok hajlandó engedni, úgy gondolom, egy szaküzlet legfontosabb ismérve ez!
Nagyon sok kritikát kaptunk, kapunk e miatt, például, hogy az üzletünk drága, vagy csak drága termékeket forgalmazunk....
Ilyenkor mindig elbizonytalanodom. Megnézem a konkurencia kínálatát, nem csak a horgászboltokét. És sírok, legbelül zokogok……
Bármikor, amikor a kezembe akad egyes multi áruház horgászcikk ajánlata vagy egy akciós újság, amiben horgászcikk is szerepel, riadt szemmel meredek előre, magamban morfondírozva: "Valóban ez kell? Erre van kereslet? Vagy erre is van kereslet? Hol van az alja a minőségnek? Mi az, amit még be szabad tenni egy üzletbe, egy valódi szaküzlet kínálatába?"
És itt kapcsolódik össze a boltnyitási dilemma, az árukészlet összeállítása, a szaküzlet feladata, a kereslet, a kereslet irányítása, minden.
Én úgy gondolom, -és a mai napig így vezetem a Halcatraz-t - hogy van egy minőségi szint, nevezzük a vállalhatatlan minőségi szintnek, ami nem kerülhet be egy valódi szaküzlet kínálatába.
Egy vásárló azért megy be egy horgászboltba, azért jön be hozzánk, mert
Vásárolni, tőlünk. Vásárolni attól, akibe megbízik. Ez véleményem szerint, egy bizalmi kérdés is. Jelentős árkülönbség nincs a boltok árszintjében, ezt a piac jól szabályozza. Persze kiugró akciók lehetnek bárhol, hisz piacot szerezni így a legegyszerűbb egy boltnak. De ez az alap gondolatmenettől teljesen független.
Azért forgalmazzuk ezeket a márkákat, mert úgy érezem, hasonló eszmeiséget képviselnek, mint amiben én hiszek. Ezek a világcégek valóban fejlesztenek, ki orsót, ki sátrat, széket, horgot, stb. Valamit, amiben kiemelkednek az átlagból. A hazai márkák pedig kifejezetten figyelembe veszik a magyar szokásokat, trendeket, és a végleges kínálatukat így alakítják ki. Így lesz teljes egy horgászbolt kínálata, így épül fel a Halcatraz is.
Nem állítom, hogy csak ezek a márkák a jók, ez kizárt. De mindent nem tudunk forgalmazni. Valami alapján választanunk kellett. Mivel itt valahol én is vásárló vagyok, ezért ki kell jelentenem, ezekben a márkákban én (úgyis mint horgász és úgy is mint kereskedő) bízom! Nem jobbak, nem rosszabbak a többitől, csak bízom bennük.
Nem akarunk „drága bolt” lenni, a jó horgászbolt akarunk lenni, a megbízható szaküzlet, az a bolt, ahová bizalommal fordulhatnak a horgászok.
Úgy gondolom, hogy mindenki vásárolt már használhatatlan minőségű terméket az életében, és csakkésőbb vette meg a használhatót. Ugye, így volt valóban drága? Ja, és nyugtassatok meg, ezt nem szaküzletben tettétek!