Amurfogó verseny tapasztalatok egy dobogós csapattól

Minden címke 301

Mutasd az összes cikket...

A Halcatraz csapata idén is nevezett a Leveleki tavon megrendezésre kerülő Amur Fogó versenyre, és a tavalyihoz hasonlóan idén is felállhatott a dobogóra. Igaz, csak az utolsó fokára, de a tapasztalataikból sokat tanulhatunk.

Az Országos Jótékonysági Horgászat keretein belül megrendezett TOP3 Amur Fogó verseny 2021.08.27-2021.08.30 között került megrendezésre.

Hasonló amur fogó versenyen már a tavalyi évben is részt vett a csapatunk, akkor is 3. helyezést értünk el, azonban akkor még az 5 legnagyobb súlyú amur számított, míg idén csak a 3 legnagyobb súlyú.

Nézzük a tapasztalatainkat.

• amur fogó verseny 2021

Mit kell tudni az amurról?

Ha már amur fogó verseny, akkor nézzük meg, mit is kell tudnunk az amurról, a táplálkozási szokásairól, foghatóságukról.

Az amur nyáron a meleg vízben sokkal aktívabb, folyamatosan táplálkozik, ezért nyáron van az amurfogás szezonja.

Mégis érdekes módon a verseny ideje alatt  éjszaka sokkal aktívabbak voltak a halak. Mi arra számítottunk, hogy a nappali melegebb időben lesz eredményesebb a peca.
Hozzá kell tenni, hogy a verseny bár még a nyár utolsó napjaira volt meghirdetve és mindneki számított a nap meleg sugaraira, a megszokottnál, elvártnál sokkal hűvösebb időnk volt. Ennek köszönhetően a víz is jobban lehűlt, más volt a halak kapási kedve....

Amur etetés verseny előtt

Az mindenki tudja az amurról, hogy növényevő hal, így adódik a gondolat, hogy növényi alapú, szemes etetőanyagokat használjunk az etetés során.

A verseny előtt többféle etetőanyagot próbálgattunk, tigrismogyorót, szemes kukoricát próbálgattuk, számos ízesítésben. A bojlira csak a törpeharcsa jött, így a verseny alatt azokat nem is használtuk.
( A próba horgászatok során sikerült is egy 20 kg feletti amurt kifognunk- Halcatraz1 néven chippelésre is került.)

Mivel mind az amur, mind a ponty hasonló etetést kíván, így elég nehéz csak amurt fogni. Ehhez a versenyhez az amur azon tulajdonságát használjuk ki, miszerint ők csapatban étkeznek. Így a beetetés után, ahogy a pontyokat elkezdtük fogni még nagyobb mennyiségű etetőanyagot juttattunk be. A versenyre éppen emiatt több száz kilónyi csalogató anyaggal készültünk. (Természetesen a titkos favoritunkat megtartjuk magunknak... :) )

• amur fogó verseny etetés

Amur fogó felszerelésünk

Mivel a verseny behúzós volt, ezért rövid botot választottunk, hogy a csónakos fárasztást kényelmesebben tudjuk megoldani. Ahhoz, hogy a tófenéken a hal ne vegye észre a zsinórt, így bojlis leadcore végszereléket alkalmaztunk különböző előkékkel, nagy súllyal. Mivel a Leveleki tavon nem engedélyezett a fonott zsinór, így monofilt és fluorocarbont alkalmaztunk. Sajnos előttünk egyenletesen 1,2-1,5 méteres vizünk volt, ahol nem találtunk akadót, vagy törést a mederben, azaz kevesebb esélyünk volt haltartó helyet találni.

Próbálkoztunk pop-up csalikkal és a meder aljára fektetett csalikat is használtuk. A sikerük változó volt. Amire gyakran volt kapás, azt eröltettük, ha nem volt már sikere, akkor kénytelenek voltunk váltani. Legjobban a kibalanszírozott csalik működtek.

Amur versenyfelszerelésünk:

A versenyre Fox gumicsónakot vittünk behúzni a szerelékeket, amit Fox elektromos csónakmotorral tettük mozgó egységgé.

Az etetéseket 2-5 óránként frissítettük, vagy a kapások után ráetettünk az általunk vitt magvakkal. (100-200 kg kukorica és tigrismogyoró)

Az amurok nagyját az első 24 órában fogtuk. Miénk lett a bigfish 18,32 kg-al, amit az első éjjel fogtunk. Az első hal a verseny kezdetét követő 3. órában jött. Az amurok számát tekintve összesen 30-40 darab volt, átlag 10-13 kg-osok voltak. Az összsúlyozásban jól jött volna ez a mennyiség, de ebben a versenyben a top 3 legnagyobb amur súlya számított.

Ezen felül 10-15 pontyot is szákoltunk, ami füstölős kapással érkezett.

A verseny péntek 12 órától hétfő 12 óráig tartott. Péntek délelőtt a tábor felépítéséről és a meder feltérképezéséről szólt.

Hűek voltunk a tavalyi helyezésünkhöz - bár a tavalyi versenyen a top 5 amur súlya számított-, de újra sikerült a 3. helyet elérnünk, illetve idén még a legnagyobb hal díja is a  mienk lett. Nagyon jó hangulatban telt a verseny.

A Halcatraz Team csapat rengeteg tapasztalattal lett gazdagabb, a jövőre nézve számos változtatást kigondoltunk. Természetesen ezeket tesztelni fogjuk, és a következő amur fogó versenyen be is vetjük a bevált "trükköket". Ígérjük, ha minden az elvárt módon sikerül, jövőre is megosztjuk veletek a tapasztalatainkat.

Addigis mindenkinek kívánunk jó amur fogást! Várjuk a találkozást veletek a vízpartokon vagy a versenyeken!