Az ősz halai

Minden címke 301

Mutasd az összes cikket...

Vége van a nyárnak. Mindenki mögött óriási élmények és emlékek húzódnak. Lehet valaki idén fogta meg élete legnagyobbját, lehet olyan helyre látogathatott el, amiről eddig csak álmodni mert. De elmúltak a napsütéssel átitatott fullasztó horgásznapok. Mára hűvös szelek járnak. Előkerülnek a vastag kabátok, a plédek és a meleg tea. Nem mintha ez elrettentene bárkit is. Eljött a szeptember, az október, sőt a november is a nyakunkon.

Ahogy a nappaloknak, úgy minden éjszakának is meg van a maga varázsa. Hűvös levegő, szélviharok és sok eső. Kellőképpen felfrissít bennünket, még ha nem is olyan kellemes. Ősszel minden gödör, valamire tartható mélyedés, vagy akár egy árok is sok kincset rejthet magában. Hiszen az őszi időszakban minden makacsul zárkózott víz megnyílik a horgászok előtt. A lényeg magán a horgászaton van. Jó szerelékkel és megfelelő technikával igen eredményes napot zárhatunk. Külön kihangsúlyoznám az úszót. A skála ez esetben a 6 grammosnál kezdődik, ettől már alkalmas őszi pecázáshoz. A legjobb mégis a 8-10 gramm terhelhetőség. A hungarocell helyett válasszunk fémhuzalos úszót. Jól megválasztott felszereléssel halak tömegét foghatjuk ki.

Ez a szezon leginkább a keszegeknek kedvez. Vízpartra érve nem egy horgászboton láthatunk efféle fogást. Hatalmas sereggel, mázsaszámra rajzanak a hűvösebb időben. Mellettük nem csupán elvétve találkozhatunk kősüllőkkel, karika keszegekkel, dévérekkel, bodorkákkal, és paducokkal. Akár 30-50 cm-es példányokat is kifoghatunk belőlük. Egy átlagos napon meglehet, hogy 10 kg halat is az asztalra tehetünk. És ez csak az átlag. Ott vannak még az ennél is jobb napok! A közeledő hidegfront meghozza a tüskéshátúak étvágyát!

Jó tudni, hogy a nádfal is csodákat rejthet. A nádközeli horgászattól ugyan mindenki tart, révén, hogy esélyes a beakadás és a sorozatos újraszerelékelés. Azonban ősszel szeretnek a nádhoz húzódni a halak, így nagy eredményekkel zárulhat egy-egy kiruccanásunk. Próbáljuk csak ki bátran!

Ne rettenjünk el hát az ősziesebb időtől, hiszen egy csodálatos évszakról van szó, ahol csodálatos halakat zsákmányolhatunk be. Elő a kabátokkal, a fazékban már fő a tea, és egy kis pakolászás után irány a partra!